hyvinvointi

hyvinvointi

lauantai 14. marraskuuta 2015

Väliaikatietoja käsilläseisonnasta

Käsilläseisonnan eteen olen yrittänyt tehdä valmistavia harjoitteita, mutta ihan suunnitelmien mukaan homma ei ole edennyt. Niin helppo kuin harjoituksia olisi kotona tehdä joka välissä, on ne jostain syystä jääneet kaiken muun touhun alle. Sitten kun jostain saa nipistettyä aikaa ja energiaa, tulee tehtyä liikaa ja seuraavana päivänä ranteet huutaa hoosiannaa!

Yksi hyvä liike, jolla ranteita saa totutettua kehon painon kannatteluun, on "frog stand" (onkohan tälle joku suomenkielinen nimi..?) . Tämä on hyvä tapa opetella myös tasapainoilua kämmenien varassa. Liike itsessään vaatii jo hieman harjoittelua, mutta on kehonpainolla tehtävistä "tempuista" sieltä helpoimmasta päästä.

"Frog stand"

Itseltäni frog stand alkoi sujua noin vuosi sitten. Nyt olenkin pyrkinyt kasvattamaan aikaa tässä asennossa. Parhaimmillaan pysyn yhtäjaksoisesti minuutin. Näyttää helpolta, mutta kummasti siinäkin alkaa puuskututtaa pidemmän päälle ;)

Joulukuun alussa on suunnitelmissa osallistua "Secrets of the handstand" -tapahtumaan, josta saan toivottavasti hyviä vinkkejä homman eteenpäin viemiseksi. Puhtaasti käsilläseisontaan tähtäävien harjoitteiden lisäksi yritän kehitellä muita, helpompia kehonpainolla tehtäviä temppuja. Näistäkään ei varmasti ole haittaa käsilläseisontaa ajatellen!

-Tessa-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti