hyvinvointi

hyvinvointi

sunnuntai 17. huhtikuuta 2016

Leuanvetohaaste; part 2

Parhaita leuanvedon kehittymisessä avustavia liikkeitä ovat lapojen aktivointi lapavetojen avulla, käänteinen soutu, avustetut ja negatiiviset leuanvedot. Eli roikutaan siinä itse tangossa tavalla tai toisella! = )
Leuanvetoa kannattaa harjoitella 2-4 kertaa viikossa edistyäkseen.

negatiivinen leuanveto
Negatiivisessa leuanvedossa voi käyttää apuna esim. jakkaraa, jonka päältä voi nousta leuanvedon yläasentoon. Tästä laskeudutaan h-i-t-a-a-s-t-i ala-asentoon (laskuvaihe noin 4 sekuntia).
avustettu leuanveto









Avustetussa leuanvedossa voi käyttää apuna jakkaraa tai kuminauhaa. Kuminauha saattaa usein avustaa liikaa, jolloin jakkara on hyvä vaihtoehto. Jalkaterät asetetaan jakkaran reunalle ja aloitetaan leuanveto. Kun omat voimat ei enää riitä, avustetaan jaloilla jakkarasta tukien vain sen verran, kuin on tarpeen.




käänteinen soutu
Käänteisessä soudussa vartalo pidetään tiukkana ja vedetään rinta kohti tankoa selän lihaksia supistamalla.
lapavedot












Lapoja saadaan aktivoitua lapavedoilla. Asetu roikkumaan tankoon. Nosta itseäsi ylös vetämällä lapoja yhteen. Liike ei ole suuri.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti