hyvinvointi

hyvinvointi

torstai 7. huhtikuuta 2016

Pt-projektiasiakkaan Annin loppusuora.

Anni, miten meni noin omasta mielestä?

Kiitos kysymästä; vallan mainiosti! Projektia on takana nyt 4 kuukautta ja edelleen rullaa! Olen käynyt ahkerasti treenaamassa, ihmetellyt voiman lisääntymistä, poseerannut fitnessmäisesti aviomiehelle, kärsinyt päänsäryistä, takunnut ruokavalion kanssa ja oppinut paljon uutta. Kaiken kaikkiaan olen ylpeä omasta sitoutumisestani tekemiseen ja sinnikkäästä& sisukkaasta yrittämisestä!

Mikä on ollut hauskinta/mikä haastavinta projektin aikana?

Hauskinta on ollut ehdottomasti salitreeni ja siellä itsensä ylittäminen! Vitsit mikä fiilis, kun omat aiemmat ennätykset paukkuu ja isommat painot nousee. Alussa esimerkiksi kyykkäsin harjanvarsi hartioilla. Nyt nousee 30 kg 3x12 kpl. Punnerruksia jaksoin vain 3 kpl. Nyt menee 3x15 kpl! Uudenlainen liikkumisen riemu on ollut ihanaa! Mukavaa on ollut myös personal trainerini Sannan kanssa ystävystyminen ja yhdessä maailman parantaminen projektin ohella!
Haastavinta on ollut toimivan ruokavalion löytäminen. Projektin puolivälissä maha irtisanoutui valtavista pasta& peruna-annoksista: närästys ja vatsavaivat ylittivät sietämisen rajan. Myös migreenit lisääntyivät.

Miten haasteista on selvitty?

Sannan kanssa sitkeästi palaveeraamalla ja erilaisia vaihtoehtoja etsimällä. Kolmas ruokavaliokokeilu osoittautui toimivaksi! Muun muassa annoskokojen pienentäminen, marjojen lisääminen, avokadon mukaan ottaminen, sopiva määrä kananmunaa ja hedelmiä helpottivat oloani huomattavasti! Migreenitkin vähenivät, vaikkakin kova treenaaminen pitää edelleen yllä päänsärkyä turhan usein. I will survive! Muuten olen välttynyt flunssataudeilta koko projektin ajan; se on varmasti tulosta puhtaasta ja terveellisestä syömisestä.

Miten elämä jatkuu projektin jälkeen?

Tarkoituksena on jatkaa salilla leppoisalla ohjelmalla. Ylläpitävää treenailua olisi hyvä harrastaa pari kertaa viikossa! Uskon, että se on mahdollista minulle jatkossakin. Toivon, ettei innostus lopahda. Aina on lisää opittavaa! Välillä olisi myös hyvä ottaa tiukempia treenijaksoja virkistyksen vuoksi.
Syömistä jatkan hyvillä uusilla rutiineilla. Vatsa on tottunut syömisrytmiin ja ilmoittaa kellontarkasti nälästä. Nyt tiedän entistä paremmin mitkä raaka-aineet minulle sopivat ja mitkä eivät. Jatkan kasvisten ja vihannesten syömistä päivittäin sekä juon runsaasti vettä! Odotan kuitenkin myös monipuolisempaa syömistä, sillä nyt mennään tiukalla ja yksinkertaisella treeniruokavaliolla. Kanasta ja riisistä otan pienen huilin. Olen myös oppinut valitsemaan "pienemmän pahan herkkuja". Esim. hedelmäsalaatti kermavaahdolla, subwayn salaatit tai taco-maissisipsit suolalla.

Miten varmistat, ettet palaa vanhoihin tapoihin?

Värvään kälyäni mukaan sovituille salitreeneille, kokkailen monipuolisesti, kuuntelen kroppaani ja pyrin pitämään liikunnan & lihashuollon mukana elossani päivittäin! Olen tämän projektin myötä oppinut venyttelemään iltaisin ja mm. selkävaivat ovat kokonaan kadonneet!

Oletko havainnut jotain positiivisia muutoksia fyysisesti? Entä psyykkisesti?

Tottahan toki! Entinen spaghetti on nyt jämäkkä juuttinaru :D Lihasta löytyy, voimaa on, ja mielelläni hankin uudet bikinit kesäksi! Kehonkoostumus on aivan erilainen kuin projektin alussa. Psyykkisesti olen virkeämpi ja jaksavaisempi! Vaikka salille ei aina huvittaisi lähteä, niin salin jälkeen olo on reipas ja tarmokas. On kivaa, kun kroppa on hereillä! Taaperoelämään tämä projekti on myös tuonut ihanaa äidin omaa aikaa ja vastapainoa arjen askareille. Hieno kokemus kaikin puolin! Vielä reenataan toukokuun loppuun asti ilolla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti