hyvinvointi

hyvinvointi

maanantai 16. toukokuuta 2016

Vaihtelua pakaratreeniin!

juoksuvedot
Aloitellessani saliharjoittelua, sain todella taistella liikkeiden kanssa saadakseni tuntumaa pakaralihaksiin. Kaikki hifistely asian tiimoilta tuli ongittua selville, ja kyllähän se hermotus lopulta alkoi toimia ja sain tuntuman. Salilla treenatessa saan parhaan lopputuloksen, kun alkuun lämmittelen/herättelen lihaksia tekemällä pitkiä sarjoja pienillä painolla tai kehonpainolla esim. lantion nostoa. Sitten pari isoa liikettä raskailla painoilla, kuten kyykky tai maastaveto, ja treenin lopuksi lihakset viimeistellään tekemällä pitempiä sarjoja taasen kevyemmillä painoilla esim. askelkyykkyä.

Nyt kesän koputellessa tekee mieli lähteä salilta ulos liikkumaan ja muutenkin saada vähän treeniin vaihtelua, joten viime viikolla, kun pääsin koulusta, pakkasin perheen autoon ja suuntasin läheiselle yleisurheilukentälle tekemään pakaratreenin = )

boksihyppy

Alkuun lämmittelin kentällä tekemällä kurottavia askelkyykkyjä, lantion nostoa, askelkyykkykävelyä ja kyykkyhyppyjä. Sitten juoksin 8x100 metrin vetoja niin kovaa kuin pystyin ja loppuun tein 4 x 10 boksihyppyjä. Mukavasti tuli hiki ja koko alakroppa oli hapoilla treenin lopuksi = ) Muksutkin innostuivat juoksemisesta ja boksihypyistä. Puussa kiipeilyn lisäksi ; )

-Sanna-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti